Název:
Programování robotů LEGO Mindstorms v mobilních aplikací
Překlad názvu:
Programming LEGO Mindstorms robots from mobile applications
Autoři:
VALIŠ, Lukáš Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá využitím robotů pro výuku. Díky současným moderním technologiím, které jsou využívány v oblasti mobilních telefonů, je možné vytvářet programy pro jednoduché ovládání robotů Lego Mindstorms. Základem je analýza dostupných aplikací pro komunikaci s těmito roboty. V rámci této analýzy budou jednotlivé aplikace posuzovány z hlediska jejich možností a jednoduchosti vytváření programů. Zjištěné informace poslouží k návrhu a sestavení sady úloh testujících základních funkce robota. V rámci praktické části práce bude využit Lego robot, který bude schopen vykonávat rozličné úkony dle zadaného programu a zajistí tak bezproblémové provádění všech úloh z vytvořené sady. Realizované úlohy pro finální podobu robota budou popsané ve vytvořeném manuálu, který seznámí čtenáře s jeho funkcemi a umožní programování z prostředí smartphonů či tabletu. Testování úloh bude provedeno formou sezení se žáky dle vytvořeného manualu. Výsledky z této aktivity budou následně vyhodnoceny.The bachelor thesis deals with the use of robots for teaching. With the modern mobile phone technologies, it is possible to create programs for easy control of Lego Mindstorms robots. The basis is an analysis of available applications for communication with these robots. Within this analysis, individual applications will be judged from the point of view of their possibilities and the simplicity of programming. The discovered information will be used to design and build a set of tasks testing basic robot functions. In the practical part of the work will be used Lego robot, which will be able to perform different tasks according to the specified program and thus ensure smooth performance of all the tasks from the created set. Tasks for the robot will be described in a manual that will introduce the reader with its features and enable programming from a smartphone or tablet environment. Testing of the tasks will be in lessons with pupils according to the manual prepared. The results from this activity will then be evaluated.
Klíčová slova:
Android; Catroid; Lego Mindstorms NXT 2.0; MIT App Inventot; Mobilní aplikace; Programování; Programování v mobilních aplikací; Android; Catroid; Lego Mindstorms NXT 2.0; MIT App Inventot; Programing; Programing in mobile app; Smartphone app Citace: VALIŠ, Lukáš. Programování robotů LEGO Mindstorms v mobilních aplikací. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/47864