Název:
Výtvarné techniky v MŠ
Překlad názvu:
Art technic in the kindergarten
Autoři:
BUREŠOVÁ, Alena Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce Výtvarné techniky v mateřské škole se zabývá otázkou využívání výtvarných technik podle regionálního rozdělení. Práce je rozdělena na praktickou a teoretickou část. Teoretická část se zabývá vysvětlením důležitých pojmů souvisejících s předškolním vzděláváním dítěte. Jedná se například o výtvarné činnosti v kontextu s rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání nebo kapitolami zabývajícími se podrobněji výtvarnými technikami používanými v mateřských školách, jejich případným dělením, druhy, doporučením atd. Náplní praktické části je průzkum věnovaný vyhodnocování za pomocí dotazníkového šetření, které je zaměřené na výtvarné techniky. Dotazník je směřovaný na dotazování pedagogů v mateřských školách z různých krajů České republiky. Dále dojde k ověřování, zda pedagogové v praxi používají tradiční osvědčené výtvarné techniky konkrétního kraje, nebo naopak moderní netradiční techniky, případně je inspirovat vlastní tvorbou, která je uvedena v příloze práce. V závěru práce jsou shrnuty všechny zjištěné výsledky a vhodná doporučení. The bachelor thesis of the art technique in nursery school is concerned with the question how to use the art techniques according to the various regions. The thesis is devided into a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with the explanation of the important terms in the area of pre-school child development. Such as the art activities in the context of frame work educational programme for pre-school education or the chapters concerning with the art techniques used in nursery schools in more detail, their potential division types, recommendation etc. The content of the practical part is the survey focusing on the evaluation using the questionnaire survey oriented on the art techniques. It is aimed at the questioning of the teachers in nursery schools that is from different regions in the Czech Republic. I want to check whether the teachers use in practice the traditional proved art techniques in a given region or, on the contrary, the modern non-traditional techniques and possibly inspire them by my own creation, listed in the appendix. In conclusion there are summarized the results and the suitable recommendations.
Klíčová slova:
kresba; malba; předškolní dítě; tradiční a netradiční výtvarné techniky; drawing; painting; pre-school child; tradicional and non-traditional art techniques Citace: BUREŠOVÁ, Alena. Výtvarné techniky v MŠ. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/46648