Název:
Sociální dovednosti a možnosti jejich rozvoje u dětí s poruchou autistického spektra
Překlad názvu:
Social skills and possibilities for their development in children with autism spectrum disorder
Autoři:
KYSILKOVÁ, Veronika Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou rozvoje sociálních dovedností dětí s poruchou autistického spektra v mladším školním věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na základní informace o jednotlivých druzích poruch autistického spektra, předkládá nejpodstatnější informace vztahující se k sociálním dovednostem dětí s autismem a podrobněji se věnuje specifickým projevům Aspergerova syndromu. Praktická část se zaměřuje na skupinové nácviky sociálních dovedností. Pomocí kvalitativního výzkumného přístupu jsou zkoumány možnosti kompenzace deficitů v oblasti sociálního chování a komunikace u dětí s Aspergerovým syndromem. Cílem praktické části bakalářské práce bylo přiblížit specifika rozvoje sociálních dovedností pomocí skupinových nácviků a předat zkušenosti rodičů dětí, které na tyto nácviky docházely.The bachelor's thesis deals with the development of social skills in younger school children with autism spectrum disorders. The thesis is divided into a theoretical part and practical part. The theoretical part focuses on basic information about individual types of autism spectrum disorders, presents the most important information related to the social skills of children with autism, and more specifically deals with specific manifestations of Asperger syndrome. The practical part focuses on group exercises of social skills. Using a qualitative research approach, the possibilities of compensating for deficits in social behavior and communication in children with Asperger syndrome are studied. The aim of the practical part of the bachelor's thesis was to introduce the specifics of the development of social skills through group excercises, and to pass on the experiences of the parents of the children who attended these exercises.
Klíčová slova:
Aspergerův syndrom; autistická triáda; nácviky sociálních dovedností; pervazivní vývojové poruchy; Poruchy autistického spektra; sociální chování; Asperger's Syndrome; Autistic Spectrum Disorders; Autistic Triad; Pervasive Developmental Disorders; Social Behavior; Social Skills Training Citace: KYSILKOVÁ, Veronika. Sociální dovednosti a možnosti jejich rozvoje u dětí s poruchou autistického spektra. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/46610