Název:
K problematice vývojové dysfázie u žáků na prvním stupni ZŠ
Překlad názvu:
To the Issues of Developmental Dysphasia of Primary School Pupils
Autoři:
HLEDÍKOVÁ, Monika Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou vývojové dysfázie u žáků na prvním stupni ZŠ. Práce je rozčleněna na tři hlavní části, teoretickou, kazuistiku jednoho chlapce a na závěr praktickou. Teoretická část pojednává o přirozeném vývoji řeči, prodlouženém období nemluvnosti neboli opožděném vývoji řeči a hlavní pozornost je věnována samotné vývojové vadě, tedy vývojové dysfázii. Kazuistika obsahuje anamnézu dlouhodobě pozorovaného chlapce, který má od narození narušený vývoj řeči, tudíž ztíženou komunikaci s okolním světem. V praktické části je vytvořen soubor námětů, tedy různých cvičení a her právě pro děti trpící danou vývojovou poruchou. Tyto hry jsou zaměřené na rozvoj jednotlivých oblastí, které je nutné procvičovat a zdokonalovat. The diploma thesis deals with developmental dysphasia in pupils at primary school. The thesis is divided into three main parts, theoretical, case report of one boy and finally practical part. The theoretical part deals with the natural development of speech, prolonged period of speechlessness or delayed speech development and the main attention is paid to the developmental defect itself, ie developmental dysphasia. The case report contains a history of a long-term observed boy who has a disturbed speech development since birth, thus making communication difficult with the outside world. In the practical part is created a set of themes, ie different exercises and games for children suffering from a developmental disorder. These games are focused on the development of individual areas that need to be practiced and improved.
Klíčová slova:
opožděný vývoj řeči; přirozený vývoj řeči; soubor námětů; vývojová dysfázie; a set of themes; delayed speech development; developmental dysphasia; natural development of speech Citace: HLEDÍKOVÁ, Monika. K problematice vývojové dysfázie u žáků na prvním stupni ZŠ. České Budějovice, 2017. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/40627