Název:
Vliv podvozku na tahové vlastnosti traktorů
Autoři:
Vimr, Lukáš Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce bylo vypracování přehledu v konstrukcích, používaných u traktorů, se zaměřením na jejich podvozky a druhy náprav. Dále charakterizovat metodiku při měření tahových vlastností na betonovém povrchu, provádějící státní zkušebnou v Nebrasce. Poté vytvořit metodiku terénního měření tahových vlastností. Dále byla tabulkově a graficky zpracována získaná data ze státní zkušebny, která se týkala kolového a pásového traktoru značky Challenger, kde byla řešena problematika tahových vlastností. K terénnímu měření na strništi byly vybrány dva traktory značky John Deere 8320R v případě kolového a 8320RT v případě pásového. Měření bylo zaměřeno na rozdíly tahových vlastností v závislosti na druhu podvozku traktorů. Z analýzy naměřených hodnot vyplývá, že pásový traktor disponuje vyššími hodnotami tahových vlastností v případě měření jak na betonovém povrchu, tak na strništi. Rozdíl je způsoben rozdílnou styčnou plochou podvozkové jednotky. Na měkkém, strnišťovém povrchu jsou rozdíly tahových vlastností znatelnější z důvodu deformace podložky. Je prokázáno, že lze s pásovým traktorem dosáhnout vyšší efektivnosti práce a tím nižší spotřeby paliva z důvodu lepšího přenosu výkonu motoru.The aim of the thesis was to prepare a list of structures, used in tractors, with a focus on the chassis and axle types.Another point was to characterize the methodology for measuring the tensile properties of the concrete surface, which carries out the state testing laboratory in Nebraska.Further develop methodologies terrain measurement of tensile properties.After this, tabular and graphical data obtained from the state testing laboratory, which concerned wheeled and caterpillar tractor Challenger, where the issue of tensile properties was solved, have been processed. The terrain measurements on the stubble were chosen two tractors John Deere 8320R wheeled and caterpillar 8320RT. The measurement was focused on differences in tensile properties depending on the kind of the tractor chassis. From the analysis of the measured values shows that the caterpillar tractor has higher values of tensile properties in the measurement of on the concrete surface and on the stubble. The difference is caused by different contact surface of the chassis unit. On soft stubble there are differences in tensile properties pronounced because of deformation of the base. It is proven that we can achieve higher efficiencies of work with tracked tractor and with the fact lower fuel consumption because of better transmission of engine power.
Klíčová slova:
konstrukce; měření; podvozek; tahová síla; traktor