Original title:
Analýza marketingového mixu společnosti AUTOSERVIS NOVOTNÝ, s.r.o.
Translated title:
Analysis of Marketing Mix Tools of AUTOSERVIS NOVOTNÝ, Ltd
Authors:
Hadrávek, Aleš ; Svoboda, Petr (advisor) ; Řepová, Helena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem této bakalářské práce je analýza jednotlivých nástrojů marketingového mixu společnosti AUTOSERVIS NOVOTNÝ spol. s r. o., která je autorizovaným dealerem a servisem vozů značky Škoda. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje obecné charakteristice marketingu, jednotlivých nástrojů marketingového mixu a metodě strategické analýzy SWOT. V části praktické jsou veškeré poznatky aplikovány při analýze AUTOSERVISU NOVOTNÝ spol. s r. o. a tvorbě návrhů a doporučení. Návrhy a doporučení, která vycházejí z provedené SWOT analýzy a měla by vést k vylepšení a odstranění nedostatků stávajícího marketingového mixu společnosti, jsou zároveň hlavním výstupem této bakalářské práce.The subject of this bachelor thesis is the analysis of marketing mix tools of AUTOSERVIS NOVOTNÝ, Ltd, which is an authorized dealer and service of Škoda cars. This thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part deals with the general characteristics of marketing, marketing mix tools and one of the method of strategic analysis - SWOT analysis. In the practical part, all knowledge are applied in the analysis of the AUTOSERVIS NOVOTNÝ, Ltd and in making suggestions and recommendations. These suggestions and recommendations, which are based on the SWOT analysis and should lead to improve and eliminate the shortcomings of the company's current marketing mix, are also the main outcome of this bachelor thesis.
Keywords:
Marketing; marketing mix; people; place; price; product; promotion; SWOT analysis; cena; distribuce; komunikace; lidé; Marketing; marketingový mix; produkt; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68522