Original title:
Strategie podniku
Translated title:
Strategy of an Enterprise
Authors:
Havrdová, Jitka ; Kovář, František (advisor) ; Dvořák, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce je pomyslně rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou zpracovány poznatky o strategiích, jejich řízení, možnostech, přístupech, o konkrétních analýzách od různých tuzemských a zahraničních autorů. Praktická část se následně zabývá zpracováním strategických analýz na konkrétní podnik, tedy na společnost DUDÁK - Měšťanský pivovar Strakonice, a. s. V práci jsou použity analýzy jako Porterův model pěti sil, analýza odvětví, PEST analýza, finanční analýza a marketingový mix. Cílem práce je provést kompletní strategickou analýzu podniku a navrhnout konkrétní strategii pro budoucí příznivý vývoj.This thesis consists of two parts. In theoretical part of the research, there are findings about strategies, their management, options, different approaches, and also some specific analyses from a number of domestic and foreign authors. In the practical part of my research, there is a further process of strategic analysis of a specific company- in this case, DUDAK- Strakonice Town Brewery, a.s. I used analyzes like Porter's five forces model, Industry analysis, PEST analysis, Financial analysis and Marketing mix in this thesis. Aim of this study is to conduct a complete strategic analysis of the business and suggest a specific strategy for its further positive development.
Keywords:
external analysis; internal analysis; strategy; externí analýza; interní analýza; strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69232