Original title:
Luxury Brands in Digital Age - Keeping up With Changing Customers
Translated title:
Luxury Brands in Digital Age - Keeping Up With Changing Customers
Authors:
Savić, Nataša ; Zlatić, Marija (advisor) ; Cook, Gina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] This thesis investigates luxury brands in the digital age and ways to keep up with changing customers. The aim of this thesis is to analyze the relationship between the perceived value of luxury brands and the digitalization of luxury customers. A quantitative method approach using regression analysis was employed to study this relationship laying the foundation for recommendations on how to adapt to changing luxury customers. Results indicate that there is a relationship between the digitalization of luxury customers and the perceived value of luxury brands. This provides evidence that luxury brands are affected by the digitalization of their customers. Furthermore, the development of a luxury purchase index enables individual customers to be ranked according to their perceived value of luxury brands. The findings of this thesis are value specifically to managers and academics as they bring forward strategic considerations in a contemporary luxury brand management context.Tato práce zkoumá luxusní značky v digitálním věku a proces jak si udržet krok s měnícími se zákazníky. Cílem této práce bylo vytvořit souvislost mezi vnímanou hodnotou luxusní značky a digitalizací zákazníků v segmentu luxusu. Při studiu tohoto vztahu byl použit kvantitativní metodický přístup, jenž položil základ pro doporučení, které se týká přizpůsobení se měnícím se klientům v segmentu luxusu. Výsledky ukazují, že existuje vztah mezi digitalizací zákazníků a vnímanou hodnotou luxusních značek. To dokládá, že luxusní značky jsou ovlivněny digitalizací svých zákazníků. Navíc vývoj "indexu luxusního nákupu" umožňuje ohodnocení jednotlivých zákazníků na základě jejich vnímání hodnoty luxusních značek. Závěry této práce jsou zvláště vhodné pro manažery a akademické pracovníky, neboť přinášejí strategické úvahy v současném kontextu správy luxusních značek.
Keywords:
Digital Luxury Customers; Luxury Brand Management; Luxury Marketing; Digital Luxury Customers; Luxury Brand Management; Luxury Marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69146