Original title:
Moderating role of brand attachment in brand crisis - case of Volkswagen brand crisis
Translated title:
Moderating role of brand attachment in brand crisis - case of Volkswagen brand crisis
Authors:
Nasanovich, Anastasiia ; Král, Petr (advisor) ; Zlatić, Marija (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] Abstract Crisis managers believe in the value of a favourable, pre-crisis reputation. The prior reputation can protect an organization during the crisis. This thesis focuses on consumers perception and attitude when finding out that they were unwillingly participating in Volkswagen Dieselgate. The research also investigates whether the brand attachment is a moderator of consumer purchase intention when a company has received widespread negative media exposure. To gain the deep understanding of customers perception of the Volkswagen brand after Dieselgate, in-depth interview research method was used. The interview was held with 26 participants from European countries. Finally, discussions, recommendations, and limitations of findings are presented.Abstrakt Krizoví manažeři věří v hodnotu dobré předkrizové reputace. Předchozí pověst může chránit organizaci během krize. Tato diplomová práce se zaměřuje na vnímání a postoj spotřebitelů při zjištění, že se nechtěně účastnili skandálu Volkswagen Dieselgate. Výzkum také zkoumá, zda je náklonost ke značce faktorem při nákupu spotřebitelů ve chvíli, kdy společnost zasáhla rozsáhlá negativní mediální publicita. Pro hlubší pochopení vnímání zákazníků značky Volkswagen po skandálu Dieselgate byla použita metoda hloubkového výzkumu. Na závěr jsou prezentovány diskuse, doporučení a omezení zjištění.
Keywords:
brand; brand attachment; brand crisis; Dieselgate; Volkswagen; Volkswagen emissions scandal; Dieselgate; Emisní skandál automobilky Volkswagen; krize značky; Volkswagen; vztah ke značce; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68931