Original title:
Marketingová simulace a její využití v praxi na příkladu fiktivního trhu
Translated title:
Marketing simulation and its application in practice on an imaginary market
Authors:
Branný, Adam ; Machek, Martin (advisor) ; Stříteský, Václav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce s názvem Marketingová simulace a její využití v praxi na příkladu fiktivního trhu si klade za hlavní cíl vytvořit zkušební verzi marketingové manažerské simulace v programu Microsoft Excel, otestovat ji a z tohoto testování vyvodit závěry relevantní pro její další vývoj. Práce obsahuje teoretické poznatky z oblasti marketingového řízení, uvádí teoretické i praktické informace o manažerských simulacích a marketingových manažerských simulacích z hlediska pohledu historického i soudobého. Dále představuje skutečně vytvořenou zkušební verzi simulace, která dostala název MarSim z pohledu jejího autora i případných uživatelů. Přináší také údaje o proběhlém testování a jeho výsledcích, jež se spolu s dalšími daty staly východiskem pro návrh případných vylepšení.The thesis entitled Marketing simulation and its application in practice on an imaginary market had as main objective to create a trial version of marketing business simulation in Microsoft Excel, test it, and use this testing to draw conclusions relevant for its further development. This paper contains theoretical part concerning knowledge of marketing management, provides practical information about business and marketing oriented business games from the historical and contemporary point of view. Furthermore, it presents a truly created trial version of the simulation, which was named MarSim from the perspective of its author and potential users. The thesis also provides information about the realized testing and its results, which together with other data became the basis for the suggestions of possible improvement.
Keywords:
business simulation; gaming simulation; marketing simulation; MarSim; manažerská simulace; marketingová simulace; MarSim; simulační hry
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68808