Original title:
Analýza značky společnosti Slevomat
Translated title:
Brand analysis of Slevomat.cz Ltd.
Authors:
Zachová, Barbora ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce, na téma analýza značky Slevomat, se zabývá vnímáním této značky koncovými zákazníky. Vnímaná image je zjišťována na základě vlastního dotazníkového šetření. Diplomová práce se skládá z jedné teoretické a tří prakticky zaměřených kapitol. První kapitola slouží jako teoretický podklad k pochopení celé práce. Druhá část je zaměřená na vybranou společnost. Na její představení, SWOT analýzu, analýzu konkurence a na analýzu její stávající značkové strategie. Třetí kapitola popisuje průběh dotazníkového šetření a poskytuje jeho vyhodnocení. V závěrečné kapitole jsou uvedena možná doporučení do budoucna.Master´s thesis named Brand Analysis of Slevomat deals with the perception of this Czech brand by the end costumers. Perceived image is determined based on my own research. This diploma thesis consists of one theoretical and three practically oriented chapters. The first chapter serves as a theoretical basis for understanding the whole thesis. The second part focuses on selected company. This part is focused on introduction of the company, SWOT analysis, competition analysis and existing brand strategy. The third chapter describes how the research was conducted and provides its evaluation. The final chapter outlines possible recommendations for the future.
Keywords:
brand analysis; brand image; brand management; discount portal; analýza značky; image značky; slevový portál; stategické řízení značky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69380