Original title:
Podnikatelský plán založení cestovní kanceláře
Translated title:
Touroperator business plan
Authors:
Žďárská, Ilona ; Kvítková, Zuzana (advisor) ; Petrů, Zdenka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je vypracování podnikatelského plánu pro založení cestovní kanceláře. Součástí je ipodrobná analýza podmínek při jakých lze cestovní kancelář v České republice založit. Hlavním segmentem cestovní kanceláře by měla být stále se rozšiřující populace nad 55 let, protože tento segment má do budoucna velký potenciál. Práce se zaměří i na práci s marketingovými nástroji a jejich kvalitním využitím. Tato práce pak bude sloužit také jako prostředek ke zhodnocení, zda má tento podnikatelský záměr šanci na reálné fungování, či nikoliv.The aim of the thesis is to develop a business plan for setting up a touroperator. Part of this is an in-depth analysis of the conditions under which a touroperator can be established in the Czech Republic. The main segment of the tbusiness should be the ever-expanding population over the age of 55, as this segment has great potential in the future. The work will also focus on working with marketing tools and their high quality utilization. This thesis will also shows whether or not this business plan has a chance for real operation.
Keywords:
Business plan; Marketing tools; Touroperator; Cestovní kancelář; Marketingový mix; Podnikatelský plán
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69441