Original title:
Twiplomacy papeže Františka: Twitter jako nástroj veřejné diplomacie Svatého stolce
Translated title:
Twiplomacy of Pope Francis: Twitter as a Tool of a Public Diplomacy of the Holy See
Authors:
Nedbalová, Martina ; Doležal, Tomáš (advisor) ; Peterková, Jana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá digitální diplomacií jako součástí diplomacie veřejné. Zaměřuje se na analýzu twitterového účtu papeže Františka v průběhu roku 2015 a také v kontinuitě celé jeho působnosti na této platformě. Cílem práce je analyzovat témata, kterými se papež ve svých příspěvcích zabývá a také zhodnotit jejich provázanost s aktuálním děním ve světě. Také je provedena kvantitativní analýza tohoto období, kde je zhodnocen papežův vliv, který získal právě díky účasti na této platformě. Součástí práce je také představení digitální diplomacie jako fenoménu moderní doby a Twitteru jako moderní sociální platformy, která v poslední době našla své místo mezi nejsledovanějšími komunikačními kanály, které využívají osobnosti a instituce z oblasti mezinárodních vztahů ke komunikaci s veřejností.This bachelor thesis addresses digital diplomacy as a part of public diplomacy. It focuses on the analysis of pope Francis´s twitter account during 2015 also in comparison to all his activity on this account. The aim of this thesis is to analyse the themes that the pope mentions in his tweets and to analyse the connections between his tweets and current events. Also, a quantitative analysis of this period is carried out, where the pope´s influence, which he gained thanks to participation on this platform, has been evaluated. Part of this work is introducing digital diplomacy as a phenomenon of modern times and Twitter as a modern social platform that has recently found its place as one of the most watched communication channels, which are used by personalities and institutions in the area of international relationships to communicate with the public.
Keywords:
digital diplomacy; pope Francis; public diplomacy; The Holy See; Twitter; digitální diplomacie; papež František; Svatý stolec; Twitter; veřejná diplomacie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69356