Original title:
Marketing strategy of the Church in Russian Federation
Translated title:
Marketingové strategie církve v Ruské federaci
Authors:
Myasnikova, Valeriya ; Průša, Přemysl (advisor) ; Asmalovskij, Alexandr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] This bachelor thesis introduces in the beginning the basic theory of marketing.The second part presents theoretical framework of the Church.The final part consists of defining if the Russian Orthodox Church can be called a business company, the possibility of use marketing strategies by religious organizations, creating marketing mix for the church and the survey.Tato bakalářská práce nejprve přibližuje základní teorii marketingu. Druhá část představuje teoretický rámec církve. Závěrečná část se spočívá v definování toho, že ruská ortodoxní církev se může nazývat obchodní společnost. Možnost využití marketingových strategií náboženskými společností, vytvoření marketingového mixu pro církev a průzkum.
Keywords:
church; marketing; Russian Federation; církev; marketing; Ruská Federace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68773