Název:
Postoj českých spotřebitelů k nakupování na internetu
Překlad názvu:
Czech consumers attitudes towards online grocery shopping
Autoři:
Fedorková, Simona ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Tyl, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této diplomové práce je identifikovat postoj českých spotřebitelů k nakupování potravin na internetu a především určit hlavní bariéry a motivy, které vedou spotřebitele k tomuto postoji. V rámci práce je realizován sekundární výzkum, který mapuje hlavní bariéry a motivy pro nakupování potravin na internetu. Práce následně vlastním kvalitativním výzkumem formou individuálních hloubkových rozhovorů a dyád s partnerskými dvojicemi odhaluje další možné motivy a bariéry českých spotřebitelů pro nakupování potravin na internetu. Důležitost vybraných bariér a motivů je dále zhodnocena pomocí vlastního kvalitativního výzkumu, který je realizován formou standardizovaného dotazníku. Práce přispívá k pochopení vlivu bariér a motivů pro postoj českých spotřebitelů k nakupování na internetu a navrhuje opatření pro online prodejce potravin s cílem přesvědčit české spotřebitele k nakupování potravin na internetu. Představuje tak praktický přínos pro online prodejce potravin.The aim of this thesis is to identify attitudes of Czech consumers towards online grocery shopping and to identify the main barriers and motives that are causing consumers to adopt such attitudes. Secondary research which maps the main barriers and motives related to online grocery shopping is carried out as a part of this thesis. The thesis then presents primary qualitative research in the form of individual in-depth interviews and dyads with partners which explores other possible motives and barriers relevant for Czech consumers in relation to online grocery shopping. Significance of selected barriers and motives is further assessed in qualitative research carried out in the form of a standardized questionnaire. The thesis contributes to the identification of the influence and impact of barriers and motives that Czech consumers associate with online grocery shopping. Furthermore, the thesis outlines recommendations for online retailers that are aimed at encouraging Czech consumers to shop for groceries on the Internet. The findings of the thesis thus provide concrete guidelines for online retailers.
Klíčová slova:
bariéry a motivy; e-commerce; nakupování potravin; postoj spotřebitelů; potraviny; barriers and motives; consumer attitude; e-commerce; groceries; online grocery shopping
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/71249