Original title:
Identifying success factors of selected Czech brands
Translated title:
Idintifikace faktorů úspěchu českých značek
Authors:
Tamchynová, Martina ; Král, Petr (advisor) ; Zlatić, Marija (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] In the world full of competition, the brand represents a certain way, how to differentiate the company from its rivals. However, some companies successfully built their brand, but others not. The main aim of this master thesis is to identify the successful factors of selected Czech brands and analyze, why selected brands are successful on the market. Theoretical background creates the introductory part of the thesis, where the terms brand, brand equity and brand identity are explained. It follows with description of successful brand as it is stated in different academic sources. For further analysis, Czech brands are selected with the help of the survey on the Czech market. In the last part of the thesis, the success factors of the selected Czech brand are identified by the application of Kapferer's brand identity prism model. By the application of this model, the strong and weak aspects of the brand identity of each brand are revealed. In conclusion, the different factors of success are pointed out.Značka představuje jednu z cest, jak na silně konkurenčních trzích odlišit společnost od konkurence. Některé značky jsou úspěšné v budování vlastní značky, jiné bohužel ne. Hlavním cílem této diplomové práce je na vybraných českých značkách identifikovat faktory, díky nímž se značka stala úspěšnou na českém trhu. Úvod této práce je tvořen teoretickým rámcem, který vysvětluje pojmy značka, hodnota značky a identita značky. Následuje definice pojmu úspěšná značka tak, jak je to uvedeno v akademických zdrojích. Společnosti, které jsou analyzovány v dalších částech práce, jsou vybrány na základě dotazníkového šetření. V poslední části této diplomové práce, je aplikován Kapfererův model identity značky, díky němuž jsou na vybraných českých značkách identifikovány faktory úspěchu. V závěru této práce autorka popisuje silné aspekty jednotlivých značek.
Keywords:
brand; brand identity; brand identity prism; Czech brand; successful brand; faktory úspěchu; model identity značky; značka; úspěšné značky; česká značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/71225