Original title:
Trendy ve fashion marketingu a jejich vliv na nákupní rozhodování spotřebitele
Translated title:
Trends in Fashion Marketing and their influence to consumer buying decision
Authors:
Votočková, Pavlína ; Filipová, Alena (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá trendy ve fashion marketingu a jejich vlivem na nákupní rozhodování spotřebitele. Cílem práce je zhodnotit postoj spotřebitelů k fashion marketingu a jeho aktuálním trendům: Fast Fashion, online nakupování, co-brandingu a vlivu sociálních sítí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou spotřebitelského chování, specifikací současné situace na módním trhu, lokalizací výroby a dodavatelským procesem v módním průmyslu. V rámci této části práce jsou představeny vybrané trendy ve fashion marketingu: Fast Fashion, online nakupování, co-branding a sociální sítě. V praktické části je provedeno dotazníkové šetření, na jehož základě je interpretován hlavní cíl práce.This master's thesis deals with Trends in Fashion Marketing and their influence to consumer buying decision. The aim of the thesis is to analyse consumer's attitude to fashion marketing and it's current trends: Fast Fashion, online shopping, co-branding and influence of social sites. The thesis is devided into a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with consumer behavior, specification of current situation on the fashion market, locating of production and supply chain process in fashion business. In this part trends in fashion marketing: Fast Fashion, online shopping, co-branding and social sites are introduced. The practical part deals with a questionnaire survey. The main aim is interpreted on the basis of the result from the questionnaire survey.
Keywords:
co-branding; Fashion Marketing; Fast Fashion; online shopping; Slow Fashion; social media; co-branding; fashion marketing; Fast Fashion; online nakupování; Slow Fashion; sociální média
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/71227