Original title:
Komunikace tuzemských hudebních klubů a organizací na sociálních sítích a její proměny
Translated title:
Communications domestic music clubs and organizations on social networks and its changes
Authors:
Bártová, Anna-Marie ; Postler, Milan (advisor) ; Trávníčková, Karolína (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je zhodnotit komunikaci tuzemských hudebních klubů a organizací na sociálních sítích a její vnímání uživateli na Facebooku. První kapitola se zabývá marketingem, marketingovým a komunikačním mixem a jejich nástroji se zaměřením na online komunikaci, především na sociální sítě a jejich využití v komerční sféře. Druhá kapitola představuje zkoumané hudební kluby a organizace a analyzuje jejich komunikaci v rámci on-line prostředí pomocí SWOT analýzy a komparace. Hlavní část práce je zaměřena na vnímání komunikace vybraných subjektů na Facebooku pomocí dotazníkového šetření. Následně je šetření vyhodnoceno a na jeho základě jsou stanoveny návrhy a doporučení do budoucna.The aim of this bachelor thesis is to evaluate communication of domestic music clubs and organizations on social networks and its impression on the users of these pages. First chapter is dedicated to the marketing, marketing and communication mix and its tools concerning online communication, especially social networks and its use in the commercial area. Second chapter introduces us examined music clubs and organizations and analyses its online communication by the SWOT analysis and comparison. The main part of the work focuses on the perception of the communication of selected subjects on Facebook. Right after that is the research analyzed and evaluated. Based on this process, there have been made some tips and recommendations, which can be useful in the future.
Keywords:
advertising; communication; communication analysis; marketing; music clubs; music organizations; social networks; analýza komunikace; hudební kluby; hudební organizace; komunikace; marketing; reklama; sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/71153