Original title:
Návrh na vylepšení marketingové strategie cestovní kanceláře Firo tour
Translated title:
A proposal to improve the marketing strategy of the travel agency FIRO-tour a.s.
Authors:
Míchalová, Jana ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je vytvoření návrhu na zlepšení marketingové strategie cestovní kanceláře FIRO-tour a.s. První část práce je věnována shrnutí poznatků o marketingu, segmentaci trhu a marketingovém mixu. V navazující praktické části je zpracována analýza trhu, rozbor marketingového mixu, SWOT analýzy a dotazníkové šetření s cílem zjistit vnímání cestovní kanceláře FIRO-tour a.s. cílovými skupinami. Na základě vyhodnocení výsledků je navrženo vylepšení do budoucna.The objective of this bachelor´s thesis is creating a proposal to improve the marketing stratégy of travel agency FIRO-tour a.s. The first part of this thesis is focused on a summary of theoretical knowledge about marketing, market segmentation and marketing mix. In the next practical part of the thesis is processed analysis of the market, analysis of marketing mix, SWOT analysis and survey on the perception of the travel agency FIRO-tour a.s the target group. On the basis of the evaluation results is created a proposal to improve to the future.
Keywords:
Market segmentation; Marketing; Marketing mix; Marketing strategy; SWOT analysis; Marketing; Marketingová strategie; Marketingový mix; Segmentace trhu; SWOT analýzy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/71113