Original title:
Využívání sociální sítě Facebook obcemi ČR
Translated title:
The Use of Facebook by the Czech Municipalities
Authors:
Turková, Kateřina ; Kouřilová, Jana (advisor) ; Říhová, Gabriela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá zhodnocením rozsahu a formy využití sociální sítě Facebook obcemi Středočeského kraje, zapojenými do programu místní Agenda 21. Zkoumány jsou tedy oficiální facebookové stránky municipalit na uvedené sociální síti. Důraz je při tom kladen na odhalení vztahů mezi charakteristikami jednotlivých obcí a jejich aktivitou, potažmo způsobem užívání Facebooku. V teoretické části práce jsou definovány základní pojmy a teoretická východiska diplomové práce. Za pomoci aplikace kombinace metod jsou v praktické části zodpovězené výzkumné otázky, nastolené v kapitole věnované metodologii. Z dvanácti obcí a malých obcí, zapojených programu místní Agenda 21 ve Středočeském kraji, měla založenou oficiální facebookovou stránku k 1. lednu 2016 čtveřice municipalit. Dle výsledků ekonometrické analýzy platí, že čím vyšší je míra nezaměstnanosti v těchto municipalitách, tím větší je pravděpodobnost, že má obec oficiální facebookovou stránku.This diploma thesis discusses the evaluation of the extent and way of using the social network called Facebook by the municipalities of the Central Bohemia Region, participating in the local Agenda 21. The subjects of the research are official Facebook pages of the municipalities on the mentioned social network. Emphasis is placed on revealing the relationships between the characteristics of individual municipalities and their activity, or the way of using Facebook. The theoretical part of the thesis provides definitions of the basic terms and the theoretical background. The research questions are formulated in the Methodology chapter. They are answered in the research section of this thesis by using combination of research methods. Official Facebook pages were created by four municipalities (until the 1 January 2016) from total number of twelve municipalities and small municipalities, participating in the local Agenda 21 in the Central Bohemian Region. According to the results of the econometric analysis, the higher the unemployment rate in these municipalities, the more likely it is that the municipality has an official Facebook page.
Keywords:
Case study; Central Bohemia Region; Econometric analysis; Facebook; Local Agenda 21; Municipalities; Questionnaire survey; Regression analysis; Semi-structured interview; Social networks; Dotazníkové šetření; Ekonometrická analýza; Facebook; Municipality; Místní agenda 21; Polostrukturované rozhovory; Případová studie; Regresní analýza; Sociální sítě; Středočeský kraj
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70404