Název:
Podnikání soukromých galerií v Praze
Překlad názvu:
The business of Private commercial galleries in Prague
Autoři:
Hájková, Kristýna ; Prokůpek, Marek (vedoucí práce) ; Janištinová, Anna (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce si klade za cíl zmapovat podnikání soukromých prodejních galerií v Praze zaměřujících se na současné umění. Zabývá se galerijním provozem, cíli, způsobem vzniku a jejich dalšími činnostmi. Český trh s uměním zažil významnou změnu po roce 1989 a byl zcela restrukturalizován, což mělo za následek vznik komerčního galerijnictví. Komerční galerie není pouze specifickým obchodním místem, ale poskytuje umělcům prostor pro vystavení tvorby, prezentuje a zastupuje je v zahraničí a pomáhá jim etablovat se na současný trh. Pro tuto práci jsem se rozhodla oslovit dvě galerie, se kterými jsem dělala rozhovor. Vybrala jsem exponované galerie působící úspěšně na českém i zahraničním trhu. První byla jednou z prvních soukromých prodejních galerií v České republice, druhá vznikla o dekádu později.This bachelor thesis describes business of private commercial galleries of contemporary art in Prague. It describes how they work their work, goals, founders and other activities. Private commercial galleries started to emerge in 1989, after the Velvet revolution, when the Czech art market went through restructuring. For the purpose of this thesis I decided to choose two galleries whose owners I interviewed. I choose well established and successful galleries on both Czech and international art market. The first one was one of first private commercial galleries in the Czech Republic, the second one has been established 10 years after.
Klíčová slova:
soukromá galerie; současné umění; trh; commercial; contemporary art; private gallery
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/70340