Original title:
Zásady grafického designu a jejich aplikace na příkladu balení výběrové kávy
Translated title:
Main principles in creation of packaging design
Authors:
Tsitova, Darya ; Dědic, Filip (advisor) ; Phung, Hyu Nghia (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na studii hlavních zásad při tvorbě obalového designu. V teoretické části se věnuji pojmu obalový design v segmentu výběrové kávy a grafickým principům, které se na obal dají aplikovat. V praktické části tyto principy následné uplatňuji při redesignu grafické identity pro balení značky výběrové kávy. Součástí praktické části je také analýza stavu konkrétních obalů na pražském trhu v daném odvětví.This thesis is focused on study of the main principles in creation of packaging design. The theoretical part is dealt with the concept of packaging design in the selective segment of speciality coffee and graphic design principles that can be applied to this packaging. The practical part these principles are studied to redesign graphic identity for the package design of the selective brand of speciality coffee. One section of the practical part is also the analysis of the state of concrete packaging on the Prague market in the given segment.
Keywords:
graphic design; package; packaging design; positioning; speciality coffee; grafický design; obal; obalový design; positioning; výběrová káva
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69674