Original title:
Vizuální komunikace Národního památkového ústavu
Translated title:
Visual communication of Národní památkový ústav
Authors:
Sonntágová, Jana ; Horný, Stanislav (advisor) ; Černý, Zbyněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce si klade za cíl provést analýzu vizuální komunikace Národního památkového ústavu. Teoretická část se zabývá výkladem firemní identity se zaměřením na jednotný vizuální styl a firemní komunikaci. V praktické části podrobně analyzuji hlavní a odvozené prvky vizuální komunikace a porovnávám je se státními památkovými organizacemi v zahraničí. V samotném závěru práce jsou představeny zlepšovací návrhy na budování firemní image státní kulturní organizace.This Master's Thesis aims to analyze the visual communication of Národní památkový ústav, National Monument Institute. The theoretical part deals with the interpretation of corporate identity focusing on corporate design and corporate communication. The second part begins with an analysis of the main and derived elements of the visual communication and continues with a comparison of the elements of the public monument institutions abroad. At the very end the Thesis also includes some recommendations in order to make the whole corporate image of Národní památkový ústav better.
Keywords:
logotype; Národní památkový ústav; visual communication; logo; Národní památkový ústav; vizuální komunikace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69651