Original title:
Využití sociálních sítí v B2B marketingu
Translated title:
Using Social Media in B2B Marketing
Authors:
Bílý, Radim ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce zkoumá možnosti využití sociálních sítí v rámci B2B marketingových kampaní. V teoretické části seznamuje čtenáře se základními pojmy využitými v práci. Jedná se především o pojmy související s B2B marketingem a sociálními sítěmi. V praktické části mapuje možnosti využití jednotlivých sociálních sítí a analyzuje reálné marketingové kampaně probíhající v České republice. Na základě těchto dat posuzuje, zda-li jsou sociální sítě využitelné pro B2B marketingové kampaně, popřípadě které sítě to jsou.The thesis evaluates opportunities of using social media in B2B marketing campaigns. In theoretical part, it introduces basic terms used in the thesis. The terms are mostly related to B2B marketing and social media. In practical part, it describes using particular social media and analyses real marketing campaigns in the Czech Republic. Based on these data the thesis evaluates whether social media can be used in B2B marketing campaigns, eventually which social media are suitable for this purpose.
Keywords:
B2B marketing; Facebook; Google Plus; Instagram; LinkedIn; online marketing; social media; Twitter; You Tube; B2B marketing; Facebook; Google Plus; Instagram; LinkedIn; online marketing; sociální sítě; Twitter; You Tube
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69157