Original title:
Návrh a vyhodnocení efektivity facebookové a instagramové kampaně pro konkrétní internetový obchod
Translated title:
Proposal and evaluation of the effectiveness of Facebook and Instagram campaigns for a womenswear online shop
Authors:
Ngo, Son ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá realizací a následným vyhodnocením Facebookové a Instagramové kampaně pro nově založený internetový obchod s dámskými oděvy Fajnfashion. V teoretické části se charakterizují sociální sítě jako nástroj online marketingu, představí se platformy, na kterých je kampaň postavená a stanoví se měřítka efektivnosti. V části praktické jsou data získaná z kampaně analyzována. V závěru se hodnotí úspěšnost kampaně a jsou navržena doporučení.The thesis focuses on the implementation and subsequent evaluation of Facebook and Instagram campaigns for a newly established online shop with women's clothing Fajnfashion. The theoretical part characterizes the social networks as a tool of online marketing, introduces the platforms on which campaigns are built on and provides tools to measure effectiveness. In the practical part, the data obtained from the campaigns are being analysed. In conclusion, the success of the campaign is being evaluated and recommendations are suggested.
Keywords:
Facebook; Instagram; internet marketing; online shop; social media; Facebook; Instagram; internetový marketing; internetový obchod; sociální média
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70025