Název:
Product placement a jeho vnímání českou populací
Překlad názvu:
Product placement and its perception by Czech population
Autoři:
Marek, Lukáš ; Tahal, Radek (vedoucí práce) ; Říha, David (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou procesu vkládání produktů, služeb či značek do audiovizuálních děl, především pak do televizního vysílání, a jeho vnímáním českou populací. Cílem práce je přiblížit historii a vývoj product placementu, zanalyzovat ho jako část komunikačního mixu i jako marketingový nástroj a představit jeho různé druhy a novodobé trendy. Dále pojednat o legislativním rámci, který tuto formu reklamy upravuje, a také o pozitivních i negativních stránkách tohoto marketingového nástroje. Následně byl proveden marketingový výzkum pomocí dotazníku ohledně vnímání product placementu v kinematografii, seriálech a jiných audiovizuálních dílech. Práce zjišťuje vnímání a všeobecné znalosti o product placementu českými diváky. Z poznatků dotazníkového šetření jsou v závěru práce vydedukována možná opatření pro následnou příležitost zlepšení procesu vkládání výrobků nebo značek do audiovizuálních děl.This bachelor thesis deals with the process of inserting products, services and brands into audiovisual works, especially into television programmes and its perception by the Czech population. The aim of the thesis is to describe the history and development of product placement, analyze it not only as a part of the communication mix but also as a marketing tool. The aim is also to introduce its different kinds and the current trends. Besides that, the thesis focuses on the legislation framework, which provides for this type of advertisement. It also discusses the positive and negative aspects of this marketing tool. Marketing research using questionnaires was carried out to determine the perception of product placement in cinematography, serials and other audiovisual works. The bachelor thesis tries to find out the perception of product placement and general knowledge about it by Czech audience. In the end of the thesis there are presented possible measures for improving the process of inserting products or brands into audiovisual works. These measures are based on the results of the questionnaire survey.
Klíčová slova:
komunikační mix; marketing; product placement; reklama; vnímání audiovizuální tvorby; advertisement; communication mix; marketing; perception of audiovisual production; product placement
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/69922