Název:
Inovační trendy v českém bankovnictví ve srovnání se zahraničím
Překlad názvu:
Innovative trends in the Czech banking industry in comparison with the foreign banking markets
Autoři:
Řežábek, Jakub ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Urban, Robin (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá současnými bankovními trendy v oblasti inovací v České republice a v zahraničí. Popisuje současné vnímání inovací obecně, i v kontextu bankovnictví, ale také ukazuje současné světové trendy v tomto odvětví. Práce je zaměřena na zhodnocení situace českého bankovního trhu a jeho srovnání se zahraničními trhy na poli inovací. Kromě tohoto srovnání je v práci zhodnoceno české konkurenční prostředí prostřednictvím zhodnocení čtyř vybraných bank. Taktéž je v práci zanalyzováno chování zákazníků bank se zaměřením na jejich preference v ohledu formy komunikace mezi zákazníkem a bankou. Práce obsahuje i ukázku inovačního procesu včetně konkrétních inovativních konceptů. Přínosem práce je zhodnocení inovativnosti českého bankovního trhu a doporučení pro banky, jakým komunikačním kanálům by měly přikládat vyšší důležitost v budoucnu.This thesis concerns comparison of contemporary banking trends in the area of innovation in the Czech Republic and in other countries. It describes current perception of innovation in general but also shows current world trends in this area. The thesis is focused on evaluation of the situation of Czech banking market and its comparison with foreign countries in the field of innovation. Apart from this comparison, the Czech competitive environment of four selected banks is evaluated in the thesis. Also, the behaviour of bank's customers with focus on their preferences in communication with banks is analysed. The thesis also contains example of innovation process including some specific innovative concepts. The benefits of the thesis are evaluation of the innovative potential of the Czech banking market and recommendation for banks, to which communication channel they should focus their efforts in the future.
Klíčová slova:
Analýza; Bankovnictví; Inovace; Srovnání; Trend; Analysis; Banking; Benchmarking; Innovation; Trend
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/69978