Original title:
Zhodnotenie neuromarketingu a jeho využiteľnosť v praxi
Translated title:
Evaluation of neuromarketing and its applicability in practice
Authors:
Kuchtová, Alexandra ; Sigmund, Tomáš (advisor) ; Čermák, Radim (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom tejto práce je zhodnotenie neuromarketingu a jeho praktickej využiteľnosti z rôznych pohľadov. V práci je zahrnutá definícia neuromarketingu a jeho vymedzenie z pohľadu príbuzných odvetví, ktoré s ním úzko súvisia. V krátkosti je popísaná história neuromarketingu a dôležité míľniky v jeho vývoji. Ďalej sa práca zaoberá teoretickými oblasťami, ktoré ovplyvňujú rozhodovací proces zákazníka a sú dôležitou súčasťou výskumov. V ďalšej časti práca predstavuje metódy, ktoré neuromarketing využíva a následne popisuje jeho potenciálne prínosy. Z praktického hľadiska sa zaoberá príkladmi použitia neuromarketingu vo firmách a rozoberá trendy, ktorými sa uberá. Práca tiež popisuje základné etické problémy, ktoré so sebou tento vedecký odbor prináša a na záver sa venuje celkovému zhodnoteniu neuromarketingu.Cílem této práce je zhodnocení neuromarketingu a jeho praktické využitelnosti z různých pohledů. V práci je zahrnuta definice neuromarketingu a jeho vymezení z pohledu příbuzných odvětví, které s ním úzce souvisí. V krátkosti je popsána historie neuromarketingu a důležité milníky v jeho vývoji. Dále se práce zabývá teoretickými oblastmi, které ovlivňují rozhodovací proces zákazníka a jsou důležitou součástí výzkumů. V další části práce představuje metody, které neuromarketing využívá a následně popisuje jeho potenciální přínosy. Z praktického hlediska se zabývá příklady použití neuromarketingu ve firmách a rozebírá trendy, kterými se ubírá. Práce také popisuje základní etické problémy, které s sebou tento vědecký obor přináší a na závěr se věnuje celkovému zhodnocení neuromarketingu.The main point of the bachelor thesis is to evaluate neuromarketing and its practical applicability from different perspectives. The thesis includes the definition of neuromarketing and also its definition from the closely related sections viewpoints. The history and important milestones of neuromarketing are also briefly described. Furthermore, the thesis deals with theoretical areas that influence customer decision making, which is an important part of researches. In the next part, the work presents methods, used by neuromarketing and then it describes its potential benefits. From a practical point of view, the thesis looks at the most interesting examples of neuromarketing studies and explores the trends. Finally the thesis also describes the basic ethical issues that this scientific department brings and ultimately deals with the overall assessment of neuromarketing.
Keywords:
attention; functional magnetic resonance; neuromarketing; funkční magnetická rezonance; neuromarketing; vědomé a nevědomé rozhodování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69002