Název:
Vliv off-line reklamy na návštěvnost webové stránky
Překlad názvu:
An influence of offline advertising on website traffic
Autoři:
Solnický, Vojtěch ; Löster, Tomáš (vedoucí práce) ; Šimpach, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] V práci je zkoumána časová řada návštěvnosti webové stránky, pomocí krabičkových a spojnicových grafů. Na organické návštěvnosti, což je část celkové návštěvnosti, je proveden F-test sezónnosti, který sezónnost prokazuje, následně je tato časová řada od sezónnosti očištěna pomocí metody X-13 ARIMA. Dále je zkoumán vliv investic do offline reklamy na organickou návštěvnost. Pomocí Dickey-Fulerova testu je zjištěno, že časové řady jsou stacionární, pro zkoumání závislosti je použit ADL model. Výsledný model je následně otestován na přítomnost heteroskedasticity ARCH testem, na autokorelaci Breusch-Gofreyho testem a normální rozdělení reziduí Jarque-Bera testem. Model prokazuje závislost organické návštěvnosti na investicích do televizní reklamy ve stejném období a organické návštěvnosti v předchozím měsíci.The time series of sessions on web site is investigated in the paper with using box and line plots. On organic traffic, which is part of the main time serie of sessions, is aplicated F-test of seasinality which proves presence of seasonality. The seasonality is removed from time searie by X-13 ARIMA method. The influence of offline advertising on organic traffic of the website is investigated in the second part of this work by using ADL model, but firstly all time series are tested on stacionarity by Dickey-Fuler test which proves, that they are all stacionary. The final model is tested on heteroscedasticity by ARCH test with no prove of it, on autocorelation by BG test also with no prove of it and by Jarque-Bera test on normal distribution of residuals, which proves that they follow normal distribution. The result from test says, that the time searie of organic traffic of the website is influenced by television advertising and by lagged organic trafic itslef with lag of one month.
Klíčová slova:
ADL model; offline reklama; organická návštěvnost webu; ADL model; offline advertising; organic traffic
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/70590