Original title:
Analýza efektivnosti obchodních zástupců
Translated title:
Analysis of the Sales representative's effectiveness
Authors:
Vodrážka, Kryštof ; Mejdrech, Vlastimil (advisor) ; Huňak, James (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou efektivnosti obchodních zástupců ve farmaceutické společnosti ve spojitosti s efektivním rozdělením regionů, způsobem hodnocení a odměňování. Práce zároveň nastíní využití CRM softwaru ve společnosti a to z pohledu obchodního zástupce i osoby zpracující data. Teoretická část obsahuje poznatky z oblasti CRM, profese obchodních zástupců a hodnocení zaměstnanců, které jsou v následné praktické části uvedeny na příkladu farmaceutické společnosti. Výstupem práce jsou doporučení pro společnost pro zvýšení efektivnosti využívání služeb obchodních zástupců a CRM softwaru.Presented master thesis deals with the issues of analysis of the Sales representative's effectiveness in conjunction with the effectiveness of regions severance, methods of evaluation and remuneration. The thesis will also outline company's usage of CRM software from the perspective of Sales representative and Sales Analyst. Theoretical part contains findings from CRM, profession of Sales representatives and methods of evaluation and remuneration. These finding will be exemplified on international pharmaceutical company. The aims of this thesis are suggestions and recommendations which are targeted to increase effectiveness of the Sales representatives and CRM software.
Keywords:
Communication; CRM; Effectiveness; Evaluation; Motivation; Pharmacy; Sales representative; CRM; Efektivnost; Farmacie; Hodnocení; Komunikace; Motivace; Obchodní zástupce
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/53611