Original title:
Zhodnocení online marketingových aktivit hudebního e-shopu Music-City
Translated title:
The analysis of the online marketing activities of the Music City e-shop
Authors:
Rymeš, David ; Stříteský, Václav (advisor) ; Kudrna, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je zhodnotit dosavadní online marketingové aktivity Music-City, jednoho z předních prodejců hudebnin v České republice, zanalyzovat využití jednotlivých online marketingových nástrojů v kontextu se stanovenými cíli. V práci jsou zhodnoceny samotné webové stránky, placená inzerce ve vyhledávací síti Google, Seznam, reklama v obsahové síti Google, Seznam, placená inzerce a komunikace na sociální síti Facebook, interně tvořený mailing, tak mailing třetích stran a také práce se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Na základě analýz a výsledků jsou následně navržena doporučení pro zefektivnění využívání online marketingových nástrojů.The main objective of the thesis is to analyze existing online marketing activities of the Music City, one of the major retailers with the musical and audio equipment in the Czech Republic, and in context with the defined objectives, to evaluate a usage of the specific online marketing tools. The thesis deals with the evaluation of the web site, paid advertisement via search engines Google and Seznam, paid advertisement and marketing communication through the Facebook social network, both internal and external e-mailing as well as the cooperation with the e-commerce corporations, Heureka.cz and Zbozi.cz. Based on the analysis and findings, recommendations for streamlining of the marketing tools usage will be suggested.
Keywords:
Online marketing; PPC; SEO; Online marketing; PPC; SEO
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70364