Original title:
Přístup CRM v konkrétním bankovním subjektu
Translated title:
CRM of the selected bank subject
Authors:
Pirochová, Diana ; Koliš, Karel (advisor) ; Petr, Rostislav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřená na přístup k zákazníkům a udržování vztahů s nimi ze strany bankovního subjektu. Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmu CRM a uvedením několika důvodu, proč tento systém využívat, jaké mohou být přínosy, ale také jaké mohou být bariéry implementace CRM. Dále se orientuje na hodnotu zákazníka a primárně na hodnotu pro zákazníka. Neméně důležitou částí je také spokojenost zákazníka a péče o něj. V praktické části této jsou tyto teoretické znalosti aplikovány na praktický příklad jednoho z bankovních subjektů na českém trhu. Na závěr práce jsou uvedena doporučení pro zlepšení.The bachelor thesis deals with customer relationship management of selected bank subject. Theoretical part discusses explanation of the term CRM and several reasons why this system should be used. What benefits can bring implementation of this system and what barriers can be in connection with it. Then is also focused on customer value and value for the customer. This thesis also pays attention to customer satisfaction and customer care. In the practical part are those knowledges applied on one of the bank institution in Czech Republic. Final part includes suggestions for improvement.
Keywords:
customer; Customer relationship management; customer satisfaction; customer value; segmentation; value for the customer; CRM; hodnota pro zákazníka; hodnota zákazníka; segmentace; spokojenost zákazníka; zákazník; řízení vztahů se zákazníky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70145