Original title:
Zavedení nového energetického nápoje na český trh
Translated title:
Introduction of a new energy drink to the Czech market
Authors:
Svěchota, Daniel ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Písař, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se věnuje tématu zavedení nového energetického nápoje na český trh, který je v současné době distribuován do dvanácti zemí po celém světě. Práce nejdříve popisuje nápad zavedení nového výrobku do České republiky a následně se věnuje současné situaci a prostředí v Čechách, které je potřebné pro toto zavedení. Další část je věnována marketingovému výzkumu, který nastiňuje možnosti vedení komunikace značky. Závěrem jsou poznatky, které lze využít při zavedení tohoto výrobku na český trh.This bachelor thesis, is devoted to the subject of introducing a new energy drink to the market that is currently being distributed in over 12 countries worldwide. It starts with the idea of introducing the new energy drink to the Czech Republic and focusing it on the current situation and the market place. The next part describes the marketing plan outlining the possibilities of brand communication. The end part contains the findings that could be used to introduce this product onto the Czech market.
Keywords:
energy drink; introduction of the product; market analysis; market entry; marketing plan; analýza trhu; energetický nápoj; marketingový plán; vstup na trh; zavedení výrobku
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69632