Original title:
SPOKOJENOST ZÁKAZNÍKA VYBRANÉ FIRMY NA ZÁKLADĚ METODY SERVQUAL
Translated title:
CUSTOMER'S SATISFACTION OF SELECTED COMPANY BASED ON THE SERVQUAL METHOD
Authors:
Nguyenová, Dieu Linh ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Koudelka, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá měřením spokojenosti zákazníka v konkrétní firmě. K měření bude využita metoda SERVQUAL pomocí dotazníkového šetření. Teoretická část popisuje klíčové pojmy: zákazník, spokojenosti zákazníka, očekávání, kvalita služeb a metody k měření kvality služeb. V praktické část jsou analyzovány a vyhodnoceny výsledky dotazníkového šetření. Po interpretaci výsledků jsou navržena doporučení pro zlepšení kvality v daném podniku.The bachelor thesis deals with measurement of customer satisfaction in a particular company. The SERVQUAL method will be used for the measurement using a questionnaire survey. The theoretical part describes the key concepts: customer, customer satisfaction, expectations, quality of services and methods for measuring service quality. The practical part analyzes and evaluates the results of the questionnaire survey. Following the interpretation of the results, recommendations are proposed to improve the quality of the business.
Keywords:
bistro; customer; customer satisfaction; expectations; gap method; quality, service; questionnaire; requirements; service quality; SERVQUAL method; space; trend; Vietnamese cuisine; dotazník; kvalita; kvalita služeb; metoda mezer; metoda SERVQUAL; mezera, bistro; očekávání; požadavky; služba; spokojenost zákazníka; trend; vietnamská kuchyně; zákazník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70376