Original title:
Marketingová komunikace wushu
Translated title:
Marketing communication in wushu
Authors:
Vrána, Daniel ; Černá, Jitka (advisor) ; Lorenzová, Petra (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá specifiky sportovního marketingu a marketingové komunikace sportovního wushu v České republice. Cílem práce je komparace efektivity marketingové komunikace sportovních klubů wushu. První část obsahuje charakteristiku sportovního marketingu se zaměřením na specifika marketingu v bojových uměních. V praktické části jsou popsány čtyři vybrané kluby wushu z České republiky. Následuje analýza činnosti jednotlivých klubů a jejich porovnání na základě sekundárního výzkumu. Dále je v práci provedeno vyhodnocení a analýza dotazníků na základě odpovědí žáků vybraných klubů. Výsledkem práce je analýza současného stavu marketingové komunikace, komparace marketingové komunikace vybraných škol a marketingové doporučení.Bachelor´s Thesis deals with the specifics of sports marketing and marketing communication of sport wushu in the Czech Republic. The aim of this thesis is to compare the effectiveness of marketing communication of wushu sports clubs. The first part contains a characteristic of sport marketing with a focus on the specifics of martial arts marketing. In the practical part are described four selected wushu clubs from the Czech Republic. Then follows the analysis of the activities of individual clubs and their comparison based on secondary research. Furthermore, the questionnaire is evaluated and analyzed based on the answers of the pupils of selected clubs. The result of the thesis is an analysis of the current state of marketing communication, comparison of marketing communication of selected schools and marketing recommendations.
Keywords:
Kung fu; Marketing; Marketing communication; Martial arts; Sport marketing; Wushu; Bojová umění; Kung fu; Marketing; Marketingová komunikace; Sportovní marketing; Wushu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70374