Original title:
Strategie podniku
Translated title:
Strategy of an Enterprise
Authors:
Švirk, Martin ; Kovář, František (advisor) ; Trachta, Václav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je zpracovat strategickou analýzu podniku YORK, spol. s r. o., tzn. externí a interní analýzu podniku. Na základě těchto analýz poté navrhnout strategii podniku a doporučení pro budoucí vývoj podniku. Diplomová práce je členěna na teoretickou, metodologickou a aplikační část. V první části práce jsou nejprve vysvětleny základní strategické pojmy. Poté jsou charakterizovány analýzy pro externí a interní prostředí podniku a metodologie pro tvorbu strategie. Následuje metodologie diplomové práce, kde je popsáno, jakými metodami pro analýzy a sběr dat se došlo k cíli práce. Poté navazuje aplikační část. Aplikační část práce nejprve obsahuje charakteristiku analyzované společnosti. Na společnosti YORK, spol. s r. o. je provedena analýza externího a interního prostředí. Pomocí těchto analýz jsou identifikovány příležitosti, hrozby, silné a slabé stránky. Tyto faktory jsou pak zpracovány ve SWOT analýze, která syntetizuje získané poznatky ze zmíněných analýz. Na základě výstupů ze SWOT analýzy je formulována strategie a také doporučení pro YORK, spol. s r. o.The aim of this thesis is to conduct strategic analysis for YORK, spol. s .r. o., specifically an external and an internal analysis. Based on these analyzes, the author suggested the strategy for the chosen company and recommended the future developement. The diploma thesis is divided into the theoretical, methodological and application part. The first part of the thesis explains the basic strategic concepts first. After that, the analyzes for the external and internal environment of the company and the methodology for creating the strategy are characterized. As for the methodology of the thesis, there is described, with what methods for analysis and data collecting the author came to the conclusion. Then the application section follows, which starts with the characteristic of the analyzed company. The external and internal analysis is applied on the company YORK, spol. s r.o. These analyzes define opportunities, threats, strengths and weaknesses. These factors are then processed in a SWOT analysis which synthesizes the acquired findings from the mentioned analyzes above. Based on the SWOT analysis, the strategy and recommendations for YORK, spol. s r. o. are formulated.
Keywords:
external analysis; internal analysis; strategic analysis; strategy; externí analýza; interní analýza; strategická analýza; strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69512