Original title:
Návrh online marketingové strategie Zámku Fryštát v Karviné
Translated title:
Online marketing strategy proposal for chateau Fryštát in Karviná
Authors:
Kratochvílová, Eliška ; Kvítková, Zuzana (advisor) ; Netková, Jarmila (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je navrhnout online marketingovou strategii pro zámek Fryštát v Karviné. Teoretická část práce se zabývá definicí marketingu, vysvětlením souvisejících pojmů a popisem marketingového plánu. Dále se práce zaměřuje na specifika marketingu na internetu a na sociálních sítích a v poslední kapitole teoretické části je vymezen marketing cestovního ruchu a kulturních atraktivit. Praktická část práce představuje zámek Fryštát, hodnotí současný stav online marketingové strategie a vypracovává analýzu konkurence a SWOT. Dále práce navrhuje novou internetovou strategii na webových stránkách, sociálních sítích a pomocí bannerů a PPC reklamy. Na konec je zpracován rozpočet a harmonogram strategie.The aim of this bachelor thesis is to devise an online marketing strategy for chateau Fryštát in Karviná. The theoretical part of this thesis deals with marketing, definitions of related terms and description of the marketing plan. The thesis also focuses on the specifications of online and social media marketing and in the last chapter of the theoretical part marketing in tourism and marketing of cultural attractions is defined. The practical part of the thesis introduces chateau Fryštát, evaluates the current state of the online marketing strategy, analyzes the competition and develops a SWOT analysis. Then the thesis devises a new online strategy on social media, websites and using banners and PPC advertising. Last the budget and a time schedule for the strategy are drafted.
Keywords:
marketing strategy; online marketing; social media; marketingová strategie; online marketing; sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69053