Název:
Observing the Unobservable: Education and Signaling in Middle-Income Countries
Překlad názvu:
Observing the Unobservable: Education and Signaling in Middle-Income Countries
Autoři:
Kashkarov, Daniil ; Špecián, Petr (vedoucí práce) ; Chytilová, Helena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [eng][cze] The thesis examines the role of education signaling in dealing with information asymmetry on labor markets of lower-middle-income countries. The original hypothesis states that signaling component of education has significant effect on hiring decisions and wages in this group of states. To test the hypothesis, the model of employer learning is launched on individual cross-section data for four lower-middle-income countries: Armenia, Bolivia, Ghana and Vietnam. The natural logarithms of hourly wages are regressed on years of education, experience, measures of employees' aptitude, education-experience and aptitude-experience interaction terms. Maximum of parents' education, self-reported cognitive skills score and job-related skills score are used as proxies for workers' ability. No reliable evidence of education signaling being applied on labor markets of the studied countries was found, although information asymmetry is present.Práce zkoumá úlohu signalizační funkce vzdělání při řešení informační asymetrie na trzích práce v zemích s nižším středním příjmem. Výchozí hypotéza práce je, že signalizační složka vzdělání má v této skupině států významný vliv na rozhodnutí o přijetí do zaměstnání a na mzdy. Pro testování hypotézy je použit model učení zaměstnavatele na průřezových datech pro čtyři země s nižším středním příjmem: Arménii, Bolívii, Ghanu a Vietnam. Regresní model využívá přirozené logaritmy hodinových mezd vysvětlované délkou vzdělání, zkušeností, měřítky zaměstnaneckých dispozic (aptitude) a interakčními termíny zkušenost-vzdělání a zkušenost-dispozice. Jako proxy pro měření schopností zaměstnanců jsou využity proměnné nejvyšší dosažené vzdělání rodičů, skóre autoreportovaných kognitivních schopností a skóre hodnocení pracovních dovedností. Přestože informační asymetrie je na trzích práce ve studovaných zemích přítomná, žádná spolehlivá evidence o využívání signalizační funkce vzdělání nebyla nalezena.
Klíčová slova:
informační asymetrie; lidský kapitál; signalizační funkce vzdělání; trhy práce; učení zaměstnavatele; education signaling; employer learning; human capital; information asymmetry; labor markets
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/69791