Original title:
Vplyv emócií na produkty individuálnej kreatívnej práce
Translated title:
The influence of emotions on the products of individual creative work
Authors:
Salehová, Petra ; Hochel, Matej (advisor) ; Vranka, Marek (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Hlavným cieľom diplomovej práce je na základe realizácie psychologického experimentu zistiť, či je kreativita jedinca ovplyvniteľná emocionálnymi stimulmi. Následne navrhnúť odporúčania, ktoré z výsledkov výskumu vyplývajú, pre ekonomické subjekty, vyuţívajúce kreatívny potenciál svojich pracovníkov. Práca je rozdelená do troch častí. Prvá časť sa zaoberá teoretickými poznatkami o kreativite, jej definícii a rôznymi prístupmi ku kreativite v priebehu času od 18. storočia aţ po súčasné vnímanie jej významnosti, napríklad pri získavaní konkurenčnej výhody organizácií v rýchlo sa meniacom podnikateľskom prostredí. Druhá časť práce sa venuje metodike výskumu, hypotéze a princípov, z ktorých vychádzame. Posledná časť sa zaoberá opisom prípravy experimentu, priebehu jeho realizácie, analýzou výsledkov výskumu, ich interpretácii a formulácii odporúčaní, ktoré z nich vyplývajú.Hlavním cílem diplomové práce je na základě realizace psychologického experimentu zjistiť, zda je kreativita jedince ovlivnitelná emocionálními stimuly. Následně navrhnout doporučení, které vyplývají z výsledků výzkumu, pro ekonomické subjekty, které využívajú kreativní potenciál svých pracovníků. Práce je rozdělena do tří částí. První část se zaobírá teoretickými poznatky o kreativite, její definici a různými přístupy ke kreativitě v průběhu času od 18. storočí až po současné vnímání její významnosti, například při získávání komkurenční výhody organizací v rychle se měnícím podnikatelském prostředí. Druhá část práce se věnuje metodice výzkumu, hypotéze a principům, ze kterých vycházíme. Poslední část se zaobírá opisem přípravy experimentu, jeho realizací, analýzou výsledků, jejich interpretaci a formulaci doporučení, které z nich vyplývají.The main aim of the diploma thesis is to find out whether the creativity of the individual is influenceable by emotional stimuli, based on the realization of the psychological experiment. Consequently, to propose recommendations based on the research results for economic entities which are using the creative potential of their employees. The diploma thesis is divided into three parts. The first part describes the theoretical knowledge about creativity, its definition, and various approaches to creativity from the 18th century up to the present perception of its significance for organisations, while trying to gain the competitive advantage in a rapidly changing business environment. The second part of the thesis deals with the methods of the research, the hypothesis and the principles of the research The last part of the thesis deals with a description of the preparation of the experiment, the process of its realization. the analysis of the research output data, the interpretation of the results and the formulation of the recommendations for organizations.
Keywords:
creativity; emotion; product of individual creative work; emoce; kreativita; produkt individuální kreativní práce
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70482