Original title:
Testimonial a influencer marketing
Translated title:
Testimonial and influencer marketing
Authors:
Kúdelková, Andrea ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Témou diplomovej práce je testimoniálny a influencer marketing. Cieľom tejto práce je zistiť, či influencer(testimoniál) zvyšuje pravdepodobnosť kúpy produktu zdravej výživy u slovenských žien vo vekovej kategórii 20-40 rokov, a tiež či Peter Sagana ako testimoniál zvyšuje dôveryhodnosť značky. Teoretická časť sa zaoberá všeobecnou komunikáciou a predstavením testimoniálneho a influencer marketingu, ich kategóriami a príkladmi. V praktickej časti téma práce je zasadená do prostredia zdravej výživy. Obsahuje príklad marketingovej komunikácie firmy, ktorá využíva tento druh marketingu. Taktiež je vykonaný vlastný kvalitatívny a kvantitatívny výskum.Tématem diplomové práce je testimoniální a influencer marketing. Cílem této práce je zjistit, zda influencer (testimoniál) zvyšuje pravděpodobnost koupě produktu zdravé výživy u slovenských žen ve věkové kategorii 20-40 let, a také zda Peter Sagan jako testimoniál zvyšuje důvěryhodnost značky. Teoretická část se zabývá obecnou komunikací a představením testimoniálního a influencer marketingu, jejich kategoriemi a příklady. V praktické části téma práce je zasadené do prostředí zdravé výživy. Obsahuje příklad marketingové komunikace firmy, která využívá tento druh marketingu. Taktéž je vykonaný vlastní kvalitativní a kvantitativní výzkum.The topic of the diploma thesis is testimonial and influencer marketing. The aim of this work is to find out whether influencer increases the likelihood of purchasing a healthy nutritional product for Slovak women aged 20-40 years, and also whether Peter Sagana as a testimonial enhances brand credibility. The theoretical part deals with general communication and presentation of testimonial and marketing influence, their categories and examples. The practical part of the thesis is set into the environment of healthy nutrition. It shows an example of a marketing communication for a company that uses this specific type of marketing. Futhermore, own qualitative and quantitative research is included.
Keywords:
advertising; influencer marketing; influential consumer; marketing communication; social media; testimonial; influencer marketing; marketingová komunikace; reklama; sociální média; testimonial; vlivný spotřebitel
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70467