Original title:
Marketingové aktivity hudební kapely
Translated title:
Marketing activities of music band
Authors:
Fantová, Tereza ; Procházková, Markéta (advisor) ; Ťoukálek, Ondřej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce je rozdělena na část praktickou a teoretickou. Jejím cílem je analýza marketingových aktivit kapely TEREZA FANTOVÁ & STAFF, interpretace výsledků a následné návrhy vlastního řešení. V teoretické části popisuji metody a nástroje, pomocí kterých jsou zpracována data pro analýzu, objevuje se v ní i základní pilíř marketingu, kterým je marketingový mix. V části praktické představuji kapelu, její současné marketingové aktivity a jejich úspěšnost na základě provedeného výzkumu. Hlavními přínosy této práce jsou konkrétní výsledky, ze kterých vyvozuji návrhy na zlepšení a s ohledem na ně i náměty na nové marketingové aktivity.This bachelor thesis is divided into practical and theoretical part. Its aim is the analysis of the marketing activities of the band TEREZA FANTOVÁ & STAFF, the interpretation of the results and subsequent suggestions of the own solution. In the theoretical part I describe the methods and tools, by which I processed the data for the analysis, it also presents the basic pillar of marketing, which is the marketing mix. In practical part I introduced the band, its current marketing activities and their success on the basis of research. The main benefits of this thesis are the concrete results, from which I drew suggestions for improvement and, with regard to them, suggestions for new marketing activities.
Keywords:
marketing; marketing mix; music; music band; services; hudba; kapela; marketing; marketingový mix; služby
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69957