Název:
Marketing cestovního ruchu, analýza preferencí organizované a individuální turistiky
Překlad názvu:
Marketing of tourism, analysis of preferences in organizing of tourism
Autoři:
Danišová, Kateřina ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Tomík, Jakub (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním tématem této bakalářské práce je marketing cestovního ruchu a analýza preferencí v oblasti organizace turistiky. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsou vysvětleny nejdůležitější prvky marketingu služeb a specifika marketingu cestovního ruchu. V praktické části jsou pak tyto zmíněné pojmy aplikovány a popsány na společnosti ESO travel, jakožto zástupce organizovaného cestování a na webové službě LevnoCestovani.cz, určené individuální turistice. Oba způsoby organizace cest jsou následně porovnány na konkrétním příkladu. Poslední součástí této práce je část metodologická, která nejprve představuje předem stanovené hypotézy provedeného vlastního dotazníkového šetření, interpretaci výsledků a jejich následné vyhodnocení. Závěr práce je věnován rozboru faktů plynoucích z dotazníkového šetření a z nich vyvozených doporučení.The main topic of this thesis is marketing of tourism and analysis of preferences in organizing of tourism. This thesis consist of two parts - theoretical and practical part. The theoretical part describes the most important elements of services marketing and the specifics of tourism marketing. The practical part deals with applying these mentioned terms to the company ESO travel which is a representative of organized travelling and to the website LevnoCestovani.cz which deals with individual travelling. Then these two forms of travel organizing are compared on a specific example. The last part of the thesis is the methodological one which at first introduces predetermined hypotheses of my own survey and interpretation of the results and its subsequent evaluation. The summary of the thesis focuses on the analysis of the facts resulting from the survey and its recommendation.
Klíčová slova:
cestovní ruch; marketing; marketingový mix; organizace cest; journey organization; marketing; marketing mix; tourism
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/70133