Original title:
Porovnání komunikace na sociálních sítích vybraných titulů společnosti Economia
Translated title:
Evaluation of the Communication on Social Networks of Selected Titles of the Company Economia
Authors:
Pokorná, Kateřina ; Černá, Jitka (advisor) ; Ischia, Michal (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Obsahem této bakalářské práce je charakteristika sociálních médií a sociálních sítí a následná analýza komunikace na sociálních sítích titulů Hospodářské noviny, Respekt a Ekonom, které spadají pod společnost Economia. Cílem práce je analyzovat komunikaci na sociálních sítích jednotlivých titulů, komparovat jednotlivé tituly na vybraných sociálních sítích a dospět k doporučení pro dané tituly. Sekundárním cílem této bakalářské práce je zmapovat situaci na poli sociálních sítí a nastínit postup pro firmy při analýze komunikace na sociálních sítích či při porovnání komunikace s konkurencí. V praktické části bude využit nástroj Socialbakers Analytics pro komparaci titulů, dále Google Analytics, Facebook Insights a bude využito dotazníkové šetření mezi fanoušky jednotlivých titulů a širokou veřejností.The content of the thesis is a description of social media and social networks and the following analysis of communication on social networks for titles Hospodářské noviny, Respekt and Ekonom which belong to company called Economia. The main goal of this thesis is to analyze and to compare the communication on social networks of each title and come up with a recommendation for the titles. The secondary goal of this thesis is to map the situation of social networks and propose the procedure for companies which want to analyze the communication on social networks or compare their communication with competitors. In the practical part, there will be used Socialbakers Analytics tool for analyzing the communication, as well as Google Analytics and Facebook Insights. There will be also used a questionnaire survey among fans of titles and public.
Keywords:
Facebook; Marketing comunication; Social Media; Social Networks; Facebook; marketingová komunikace; Sociální média; Sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70035