Original title:
Personální marketing amatérského divadla
Translated title:
Personal marketing of amateur theatre
Authors:
Hejduková, Lenka ; Černá, Jitka (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářské práce je zaměřena na problematiku získávání nových členů do amatérských divadelních spolků. Cílem bakalářské práce je zjistit jaké motivační faktory jsou pro něj podstatné. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy problematiky marketingu divadla a personálního marketingu. V metodologické části je popsána metoda optimalizace benefitů. Pomocí této metody jsou hledány rozdílné pohledy na problematiku náboru a motivace působení v divadelním souboru mezi členy divadla a jeho vedením. K zjišťování údajů bylo použito marketingového výzkumu, na základě kterého bylo provedeno dotazníkové šetření. Přínosem této bakalářské práce je navrhnout efektivní postup při náboru nových členů do amatérských divadel. Výsledek bakalářské práce je zvýšení počtu nově příchozích členů do divadla.The bachelor thesis focuses on the issue of acquiring new members in amateur theater associations. The aim of the bachelor thesis is to find out what motivational factors are essential for it. The theoretical part explains the basic concepts of theater marketing and personal marketing. The methodological part describes the benefit optimization method. Using this method, different perspectives are sought between the members of the theater and its leadership in the theater. The survey was used marketing research, was based on which a questionnaire survey was conducted. The benefit of this bachelor thesis is to propose an effective procedure for recruiting new members into amateur theaters. The result of the bachelor thesis is an increase in the number of newcomers to the theater.
Keywords:
Benefi optimization method; marketing mix; marketing research; personal marketing; marketingový mix; marketingový výzkum; metoda optimalizace benefitů; persnonální marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69943