Original title:
E-shop a jeho marketing
Translated title:
E-shop and marketing
Authors:
Dulová, Tereza ; Černá, Jitka (advisor) ; Horňáková, Daniela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je vyhodnotit marketingové prostředí a jeho faktory u vybraného konkrétního e-shopu, a to na základě provedení PEST analýzy a Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil. Vdílčí části je provedena SWOT analýza a analýza rizik firmy a prostřednictvím statistického nástroje Google Analytics je provedena analýza návštěvnosti na reálných firemních datech. Přínosem práce je zhodnotit reálnou situaci vybrané firmy a navrhnout marketingová opatření.The aim of the thesis is to evaluate the marketing environment and factors specific to the selected e-shop on the basis of undertaken PEST analysis and Porter's five forces analysis. One of the outcomes is a SWOT analysis and risk analysis firm, and through web analytics tools Google Analytics is analyse visitors on real company data. The benefit of this thesis is to assess the real situation of the e-shop and propose marketing recommendations.
Keywords:
marketing environment; on-line marketing; PEST analysis; Porter analysis; SWOT analysis; web analytics; marketingové prostředí; on-line marketing; PEST analýza; Porterova analýza; SWOT analýza; webová analytika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69882