Název:
Marketingová komunikace galerijních výstav
Překlad názvu:
Marketing Communication of gallery´s exhibitions
Autoři:
Chalupová, Kateřina ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Prokůpek, Marek (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na využívání komunikačních nástrojů v muzeích a galeriích s přihlédnutím na marketingovou komunikaci a propagaci galerijních výstav. Cílem bakalářské práce je na základě výzkumu navrhnout zefektivnění marketingové komunikace galerie na příkladu vybrané výstavy v rámci programu Centra současného umění DOX. Teoretická část pojednává o terminologii z oblasti arts marketingu a marketingové komunikace. Součástí jsou také výzkumy zabývající se marketingovou komunikací, galeriemi a muzei se zaměřením na využívání nových komunikačních možností a jejich participaci na sociálních sítích. V praktické části je zahrnuta analýza marketingové komunikace předchozích výstavních projektů v Centru současného umění DOX. Součástí praktické části jsou také tři osobní rozhovory, a to konkrétně se Zuzanou Masnou z centra DOX a se dvěma bloggerkami: Sandrou Kisić a Annou Stránskou. Výzkum je založený na analýze komunikačních studií a na osobních rozhovorech. Na základě analýzy komunikace, studie výzkumů a osobních rozhovorů navrhnu na příkladu současné výstavy Big Bang Data nové možnosti využívání marketingových nástrojů a návrh na zefektivnění současné marketingové komunikace.Bachelor´s thesis focuses on the current possibilities of using communication tools in museums and galleries focusing on marketing communication and promotion of exhibitions. The aim of the thesis is based on a research to design more effective marketing communications gallery on the example of selected exhibitions in the DOX Center for Contemporary Art. The theoretical part deals with the terminology associated with the areas of arts management and marketing communications. Studies dealing with marketing communications, galleries and museums focusing the use of the new possibilities of communication and participation in social networks are also included in the theoretical part. The practical part is focused on the analysis of marketing communication of the previous exhibitions at the DOX Center for Contemporary Art. Included are three interviews, with Zuzana Masná, from the DOX Center, and with two bloggers: Sandra Kisić and Anna Stránská. The research is based on the analysis of communication studies research and personal interviews. At the end of this part I will suggest the new possibilities for the use of marketing tools and ways to update the current marketing communications on example of the current exhibition Big Bang Data.
Klíčová slova:
arts marketing; Centrum současného umění DOX; galerie; komunikační mix; marketingová komunikace; muzeum; arts marketing; DOX Center for Contemporary Art; gallery; marketing communications; museum; promotional mix
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/69817