Original title:
YouTube jako nástroj marketingu
Translated title:
YouTube as a marketing tool
Authors:
Dobeš, Martin ; Tahal, Radek (advisor) ; Stříteský, Václav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Přestože YouTube vznikl teprve v roce 2005, stal se jedničkou ve svém oboru. Od svého založení ho navštívila už více než miliarda lidí z celého světa, kteří v současnosti nahrávají každou minutu přes 300 hodin videí a každý den zhlédnou přibližně 5 miliard videí. Během několika let se z něj stal celosvětově významný fenomén, který má přesah do mnoha oblastí. Jednou z těchto oblastí je marketing. Cílem této práce je prozkoumat YouTube jako marketingový nástroj a s využitím rešerše sekundárních zdrojů a rozhovorů s experty vytvořit ucelený informační základ, který pomůže manažerům a marketérům s orientací v oblasti YouTube a ukáže jim základní best practice této oblasti.Although YouTube wasn't created until 2005, it became a leader in its field. It was visited by more than a billion people from all around the world which nowadays upload over 300 hours of videos every minute and watch about 5 million videos every day. Within a few years, it has become a world-wide phenomenon that has overlapped into many areas. One of these areas is marketing. The goal of this thesis is to explore YouTube as a marketing tool and use secondary resource research and expert interviews to create a comprehensive information base to help managers and marketers with comprehension of the YouTube landscape and show them best practice in the area.
Keywords:
digital marketing; marketing; online marketing; YouTube; digitální marketing; marketing; online marketing; YouTube
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70004