Original title:
Komparace vybraných gastro festivalů a návrh marketingové strategie
Translated title:
The Comparison of Selected Food Festivals and the Proposal of a Marketing Strategy
Authors:
Knytlová, Magdalena ; Kvítková, Zuzana (advisor) ; Indrová, Jarmila (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá marketingovými aktivitami Garden Food festivalu Olomouc. Cílem práce je na základě komparace se zahraničním festivalem a analýzy marketingu festivalu, především marketingového mixu a komunikace, navrhnout konkrétní marketingové aktivity pro příští ročník tohoto food festivalu. Teoretická část je věnována historii a významu food festivalů v České republice, dále představuje oblasti marketingu služeb, kde stojí v popředí marketingový mix a komunikace. Praktická část poté nabízí komparaci tuzemského food festivalu s festivalem zahraničním. K naplnění cílů diplomové práce je zvolena analýza marketingového mixu, komunikace a také SWOT analýza. Vyvozené závěry jsou podpořeny dotazníkovým šetřením o povědomí festivalu a jeho marketingu. Na základě provedených analýz a sběru dat v dotazníkovém šetření jsou v závěru práce navrženy konkrétní jednotlivosti, které by food festival v budoucnu mohl zařadit mezi své marketingové aktivity.The Diploma Thesis deals with the marketing activities of the Garden Food Festival Olomouc. The objective of the thesis is to design specific marketing activities for the forthcoming year of this festival on the basis of the comparison with the foreign festival and the festival´s marketing, especially the marketing mix and communication. The theoretical part is dedicated to the history and significance of food festivals in the Czech Republic; furthermore, it introduces the areas of the marketing of services where the marketing mix and communication play a leading role. The subsequent practical part presents the comparison of a domestic food festival with a foreign one. To fulfil the objectives of the thesis, analysis of the marketing mix and communication as well as SWOT analysis is selected. The conclusions drawn are supported by a questionnaire survey about the awareness of the festival and its marketing. On the basis of the analyses performed and the data collection in the questionnaire survey, the concluding part of the thesis proposes specific features that the food festival could include in its marketing activities in the future.
Keywords:
food event; food festival; Garden food festival Olomouc; marketing; food festivaly; Garden food festival Olomouc; gastronomický event; marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69495