Original title:
PR v neziskových organizacích
Translated title:
Public relations in NGOs
Authors:
Hrabětová, Lea ; Vrzáček, Petr (advisor) ; Šedivý, Marek (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hrabětová, L., Public relations v neziskových organizacích. Diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2017. Cílem diplomové práce je vytvořit metodiku PR pro menší neziskové organizace. Analýzu PR jsem provedla v neziskové organizaci Charita Opava, která naplňuje své poslání, a svou činností ukazuje, že funkční PR dokáže zlepšit image organizace a poskytnout tak solidní základ pro fundraisingové a marketingové aktivity. Bez funkčního PR je systematická realizace fundraisingových aktivit těžko uchopitelná. Metodiku jsem formulovala na základě zjištěných informací z polostrukturovaného rozhovoru s Ivo Mludkem, který má PR v Charitě Opava na starosti, jeho přednášky na téma PR pro organizace, působící v sociálních službách v Charitě Jeseník ze dne 20. 10. 2016 a analýzy veřejně dostupných dokumentů. Klíčová slova: neziskové organizace, public relations v neziskových organizacích, fundraising, cause-related marketing, Charita Opava, PR nástrojeHrabětová, L., Public relations in non-profit organizations. Diploma Thesis. Prague: Charles University in Prague, 2017. The thesis aims to develop a methodology PR for smaller non-profit organizations. PR analysis was carried out in a non-profit organization Charity Opava, which fulfills its mission, and its activities shows that PR function can improve the organization's image and provide a solid foundation for fundraising and marketing activities. Without a functional PR is the systematic implementation of fundraising activities elusive. I formulated a methodology based on the information gathered from semistructured interview with Ivo Mludek which has a PR of Charita Opava in chargé, from his lecture on PR for organizations working in social services in Charity Jesenik dated 20 of October 2016 and analysis of publicly available documents . Keywords: non-profit organizations, public relations in non-profit organizations, fundraising, cause-related marketing, Charity Opava, PR tools
Keywords:
cause-related marketing; Charity Opava; fundraising; non-profit organizations; PR tools; public relations in non-profit organizations; cause-related marketing; Charita Opava; fundraising; neziskové organizace; PR nástroje; public relations v neziskových organizacích
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/87350