Original title:
Head Injury Criteria Assessment Through Finite Element Modelling
Translated title:
Stanovení kritéria poškození hlavy pomocí konečnoprvkového modelu
Authors:
Jiroušek, Ondřej ; Jíra, J. Document type: Papers Conference/Event: Engineering Mechanics 2006, Svratka (CZ), 2006-05-15 / 2006-05-18
Year:
2006
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] Paper presents a detailed finite element model of human head used for head injury criteria assessment. Today most used HICs are based on the history of linear acceleration only. However, the rotational acceleration plays also important role, due to the rupture of bridging veins involved in the relative motion between the skull and the brain. Presented model allows for new approach to define the HIC based on either strain energy or on combination of linear and rotational acceleration history. The model is based on a series of CT and MRI scans of a cadaver head of high resolution and is composed of three different regions: 1. skull, 2. brain and 3. subarachnoidal space. Discussion on material properties of these four distinct regions is given in the paper.Příspěvek se zabývá detailním MKP modelem lidské hlavy a jeho použitím pro určení kritéria poškození lidské lebky zejména při dopravních nehodách. Srovnání významu translačního a rotačního zrychlení pro stanovení kritéria poškození je v článku diskutováno. Popisovaný MKP model byl vytvořen na základě série CT a MRI snímků a skládá se ze tří částí: 1. lebka, 2. mozek, 3. subarachnoidální prostor. Model umožnuje definovat nová kritéria poškození mozku, např. na základě deformační energie.
Keywords:
FEM; Human Head; Injury Criteria Project no.: CEZ:AV0Z20710524 (CEP), GA103/05/1020 (CEP) Funding provider: GA ČR Host item entry: Engineering mechanics 2006, ISBN 80-86246-27-2
Institution: Institute of Theoretical and Applied Mechanics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0137388